16. tammikuuta 2009

Sleepy sleeper

Viime yönä rastitin seinään vuoden ensimmäiset kolmen tunnin (t)yöunet. Ei ole tarkoitus ottaa tavaksi! Nyt vaan meni aikataulu harvinaisen tiukalle, käännös vaati sittenkin enemmän panoksia kuin olin laskeskellut. Historiallinen konteksti, vanhahtava kieliasu, Ranskan vallankumouksen korkealentoiset aatokset ja hyppivät leikkaukset aiheuttivat kiitettävästi päänvaivaa. Odotan vähintään mielenkiinnolla, mitä oikolukupalaute sanoo..

Hillittömässä väsymyksessä on kyllä puolensa - tänään on naurattanut koko päivän ihan kauheesti! Töissä meinasin tikahtua hihitykseen kun heppu lähetti sähköpostilla tämän söpön, ja kaupungilla kävellessä piti piiloutua kaulahuiviin tyrskimään, ettei olisi ihan hulluna pidetty. :)

Työkiireistä huolimatta olen tässä tammikuun aikana ehtinyt paneutua myös uudenvuodenlupauksiini. Ensinnäkin, olen laittanut ihan oikeeta ruokaa jo kahdesti! Tosin molemmilla kerroilla samantapaista valkosipuli-tomaatti-jauheliha-pastakastiketta, mutta silti. Varmaan ihan hönttiä intoilla simppelin pastakastikkeen onnistumisesta :D mutta tästä on hyvä jatkaa!

Myös käsilläseisontaa olen harjoitellut ahkerasti - mikä alkaakin jo tuottaa tulosta! Tasapaino ja kropan keskus löytyvät vähitellen myös väärinpäin: olen pysynyt tällä viikolla monta kertaa pystyssä ilman seinää ainakin kaksi sekuntia. Siis wau. :D

Eikä siinä vielä kaikki: kävin tänään kirjastossa! Uuden vuoden ensimmäisen lukuelämyksen kunnian saa Siri Hustvedtin Kaikki mitä rakastin, ja jatkoharjoituksia tahdittavat kotimaiset Vimma, Tontti ja Teerialho. Ihana ajatus saada pitkästä aikaa lukea! Taidankin kaataa itselleni perjantai-illan kunniaksi lasillisen punkkua ja siirtyä kirjan kanssa soffalle. Illanjatkoja! :)

3 sanoo jotain:

Anonyymi kirjoitti...

Se Hustvedt on hirmuhyvä! Sain joululahjaksi Amerikkalaisen elegian ja se on imaissut yhtä hyvin mukaansa kuin kaikki mitä rakastin. Lukuiloa!

Liina kirjoitti...

oi naine, sää oot ihana.

mulla on valkkaria mut muuten mennään samoilla linjoilla. siinä määrin, että alan jo tähän aikaan olla aika sleepy sleeper.

Duussi kirjoitti...

NN - Hustvedt on kyllä hyvä! Toistaiseksi etenee ihan liian hitaasti, kun ehdin lukea vain iltaisin sängyssä muutaman aukeaman - pakko ottaa enemmän aikaa kirjoille, kun nyt olen hyvin päässyt alkuun. :)

Liina - ite oot lällislää. Mää oon kyllä nytteki sleepy sleaper vaikka kello on vasta puolipäivä. Eikä töissä oikeen voi juoda viintäkään..

Lähetä kommentti

Sano sää kans!